воскресенье, 17 декабря 2017 г.

Дослідження професійно-важливих якостей для професії «Людина-Людина». Методика виявлення

Дослідження професійно-важливих якостей

 для професії «Людина-Людина». 

Методика виявлення

«Комунікативних та організаторських 

схильностей».


Успішна діяльність спеціаліста у кожній із систем «людина-людина», «людина-знакова система», «людина-технічна система» вирішальною мірою обумовлена  сформованістю в неї якостей, необхідних саме цій системі. Тому пропонується ознайомитися з виявленням таких якостей. Професійно важливими якостями спеціаліста у системі «людина-людина» є, перш за все, особисті компоненти діяльності. Тобто для складання прогнозу у цій системі необхідно оцінити емоційно-вольову сферу, комунікативні та організаторські здібності.
 Методика виявлення «Комунікативних та організаторських схильностей» .
Ця методика виявляє комунікативні та організаторські схильності особистості (вміння чітко та швидко налагоджувати ділові та товариські контакти з людьми, бажання розширити контакти, участь у групових заходах, вміння впливати на людей, бажання проявляти ініціативу і т.д.).

Інструкція. Перед вами 40 запитань, на кожне з яких потрібно дати відповідь «так» або «ні». Час виконання методики 10-15хв. 

1.    Чи є у Вас потяг до спілкування і знайомства з різними людьми?
2.    Чи подобається Вам займатися громадською роботою?
3.    Чи довго турбує Вас почуття образи на своїх товаришів?
4.    Чи завжди Вам важко орієнтуватися в критичній ситуації, що склалася?
5.    Чи багато у Вас друзів, з якими Ви спілкуєтесь?
6.    Чи часто Вам вдається схилити більшість своїх товаришів до прийняття ними Вашої думки?
7.    Чи правда, що Вам приємніше і простіше проводити час за книгами або за яким-небудь іншим заняттям, ніж з людьми?
8.    Якщо виникли певні перешкоди у здійсненні Ваших намірів, чи легко Вам відмовитися від своїх намірів?
9.    Чи легко Ви встановлюєте контакти з людьми, які значно старші за Вас?
10.          Чи любите Ви придумувати і організовувати зі своїми товаришами різноманітні ігри і розваги?
11.          Чи важко Вам включатися в нові для Вас компанії (колективи)?
12.          Чи часто Ви відкладаєте на інші дні справи, які слід було б виконати сьогодні?
13.          Чи легко Вам вдається встановлювати контакти і спілкуватися з незнайомими людьми?
14.          Чи прагнете Ви, щоб Ваші товариші діяли у відповідності з Вашою думкою?
15.          Чи важко Вам освоюватися в новому колективі?
16.          Правда, що у Вас не буває конфліктів з товаришами через невиконання ними своїх обіцянок, зобов’язань, обов’язків?
17.          Чи прагнете Ви, якщо обставини сприяють цьому, познайомитися і поспілкуватися з незнайомою людиною?
18.          Чи часто у вирішенні важливих справ берете ініціативу на себе?
19.          Чи дратують Вас оточуючі, чи виникає у Вас бажання побути наодинці?
20.          Чи правда, що Ви, як правило, погано орієнтуєтеся в незнайомій для Вас обстановці?
21.          Чи подобається Вам постійно бути серед людей?
22.          Чи виникає у Вас відчуття дискомфорту, якщо Вам не вдається завершити розпочату справу?
23.          Чи важко Вам проявити ініціативу, щоб познайомитися з іншою людиною?
24.          Чи правда, що Ви втомлюєтеся від постійного спілкування з друзями?
25.          Чи подобається Вам брати участь в колективних іграх?
26.          Чи часто Ви проявляєте ініціативу під час вирішення проблем, які зачіпають інтереси Ваших друзів?
27.          Чи правда, що Ви відчуваєте себе невпевнено серед незнайомих людей?
28.          Чи правда, що Ви не прагнете до того, щоб довести правильність своїх дій чи слів?
29.          Чи вважаєте Ви, що Вам не важко внести пожвавлення у незнайоме товариство?
30.          Чи брали Ви участь у громадському житті школи (підприємства, садочка)?
31.          Чи прагнете Ви обмежити коло своїх знайомих?
32.          Чи правда, що Ви не прагнете відстоювати свою думку чи рішення, якщо його не зразу прийняли друзі?
33.          Чи відчуваєте Ви себе комфортно в незнайомій компанії?
34.          Чи охоче Ви організуєте вечірку для своїх друзів?
35.          Чи правда, що Ви губитеся, коли треба говорити перед великою кількістю людей?
36.          Чи часто Ви спізнюєтеся на ділові зустрічі, побачення?
37.          У Вас багато друзів?
38.          Чи часто Ви буваєте в центрі уваги своїх друзів?
39.          Ви відчуваєте дискомфорт під час спілкування з малознайомими людьми?
40.          Чи правда, що Ви не дуже впевнено почуваєте себе в оточені великої групи своїх друзів? 

Обробка результатів.

Комунікативні схильності:   Так – 1, 5, 9, 13, 17, 21, 29, 33, 37
                                                     Ні – 3, 7, 11, 15, 19, 23, 27, 31, 35, 39

Організаторські схильності: Так – 2, 6, 10, 14, 18, 22, 26, 30, 34, 38
                                                     Ні – 4, 8, 12, 16, 20, 24, 28, 32, 36, 40

Коефіцієнт комунікативних або організаторських схильностей К – це відношення кількості відповідей, що співпадають з ключем, до числа 20.
К = х/20
Показники, отримані за даною методикою, можуть коливатися від 0 до 1. Показники, близькі до 1, свідчать про високий рівень комунікативних чи організаторських схильностей, близькі до 0 – про низький рівень. Оціночний коефіцієнт (К) – це первина кількісна характеристика матеріалів випробування. Для якісної стандартизації результатів дослідження використовуються шкали оцінок, в яких тому чи іншому діапазону кількісних показників К відповідає визначена оцінка. Наприклад, у Вас кількість відповідей, що співпали, виявилася рівною 19 за шкалою комунікативних схильностей і 16 за шкалою організаторських схильностей. Користуючись формулою, вираховуємо:
К (ком.) = 19/20 = 0,95   й  К (організат.) = 16/20 = 0,8і
Записуємо отримані результати  в бланк відповідей  і порівнюємо їх зі шкалами оцінок комунікативних та організаторських схильностей.

Шкала оцінок комунікативних схильностей
Коефіцієнт К
0,10-0,45
0.46-0,55
0,56-0,65
0,66-0,75
0,76-1
Оцінка
1
2
3
4
5
Рівень
Низький
Нижче середнього
Середній
Високий
Дуже високий

Шкала оцінок організаторських схильностей
Коефіцієнт К
0,20-0.55
0,56-0,65
0,66-0,70
0,71-0,80
0,81-1
Оцінка
1
2
3
4
5
Рівень
Низький
Нижче середнього
Середній
Високий
Дуже високий




Комментариев нет:

Отправить комментарий

Сфери вигорання...