воскресенье, 17 декабря 2017 г.

Діагностика професійного “вигорання” (к. Маслач, с. Джексон в адаптації н. Е. Водоп’янової)


Діагностика професійного “вигорання” (к. Маслач, с. Джексон в адаптації н. Е. Водоп’янової)

Призначення – вивчення ступеня професійного “вигорання”.

Інструкція. Дайте відповідь, будь ласка, як часто у Вас виникають почуття, перелічені нижче в опитувальнику. Для цього на бланку для питань відмітьте з кожного пункту варіант відповіді: “ніколи”; “дуже рідко”; “деколи”; “часто”; “дуже часто”; “кожний день”.

Опитувальник
  1. Я почуваю себе емоційно знищеним.
  2. Після роботи я почуваюся як вичавлений лимон.
  3. Зранку я відчуваю втому і небажання йти на роботу.
  4. Я добре розумію, що відчувають мої підлеглі й колеги, і стараюся враховувати це в інтересах справи.
  5. Я відчуваю, що спілкуюся з деякими підлеглими й колегами як з предметами (без тепла і симпатії до них).
  6. Після роботи хочеться на деякий час усамітнитися від усіх і всього.
  7. Я вмію знаходити правильне рішення в конфліктних ситуаціях, що виникають у розмові з друзями.
  8. Я відчуваю пригніченість і апатію.
  9. Я упевнений, що моя робота потрібна людям.
  1. Останнім часом я став більш черствим до тих, з ким працюю.
  1. Я помічаю, що моя робота дратує мене.
  1. У мене багато планів на майбутнє і я вірю у їх здійснення.
  2. Моя робота все більше мене розчаровує.
  3. Я думаю, що дуже багато працюю.
  4. Буває, що дійсно мені байдуже те, що відбувається з ким-небудь із моїх підлеглих і друзів.
  5. Мені хочеться усамітнитися і відпочити від усього.
  6. Я легко можу створити атмосферу доброзичливості і співпраці в колективі.
18. Під час роботи я відчуваю приємне задоволення.
  1. Завдяки своїй роботі я вже зробив у житті багато дійсно цінного.
  2. Я відчуваю байдужість і втрату цікавості до всього, що задовольняло б мене в моїй роботі.
21. На роботі спокійно справляюсь з емоційними проблемами.
22. Останнім часом я бачу, що друзі і підлеглі все частіше перекладають на мене тягар своїх проблем та обов’язків.

Опрацювання даних
Опитувальник має три шкали: “емоційне виснаження” (9 тверджень), “деперсоналізація” (5 тверджень) і “редукція особистих досягнень” (8 тверджень).
Варіанти відповідей оцінюються так:
“Ніколи” – 0 балів;
“Дуже рідко” – 1 бал;
“Інколи” – 3 бали;
“Часто” – 4 бали;
“Дуже часто” – 5 балів;
“Кожний день” – 6 балів.

Ключ до опитувальника
Нижче перераховуються шкали і відповідні їм пункти опиту­вальника.
“Емоційне виснаження” – відповіді “так” на запитання 1, 2, 3, 6, 8, 13, 14, 16, 20 (максимальна сума балів – 54).
“Деперсоналізація” – відповіді “так” на запитання 5, 10, 11, 15, 22 (максимальна сума балів – 30).
“Редукція особистих досягнень” – відповіді “так” на запитання 4, 7, 9, 12, 17, 20, 19, 21 (максимальна сума балів – 48).
Чим більша сума балів з кожної шкали окремо, тим більше в опитуваного виражені різні сторони “вигорання”. Про важкість “вигорання” свідчить сума балів усіх шкал 

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Сфери вигорання...